Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

[wpdts-date-time]  

Por: Javier Franco

A las afueras de la Universidad del Norte cada vez es más común ver el nacimiento de nuevos establecimientos comerciales con un fin similar: satisfacer las diferentes necesidades y demandas de los estudiantes. Es por esto que la cadena “Cosechas” ha presentado la propuesta de ubicar una de sus refresquerías afuera de la Universidad

La apertura oficial del negocio se llevó a cabo el pasado viernes 28 de julio. El local, que se encuentra entre las carreras 51b y 53, contó con una gran afluencia de estudiantes.

“Yo regularmente soy cliente de Cosechas y me parece una buena idea, incluso mejor que la del Subway. Pienso que hacía falta quizá a las afueras de la universidad. Y más que es un negocio que ha cogido fuerza en la ciudad últimamente”, expresó Camilo Torres, estudiante de la Universidad del Norte.

Esta franquicia costarricense, fundada en el 2008, ha ganado popularidad en Barranquilla gracias a las distintas bebidas naturales que ofrece, hechas a base de frutas y hortalizas.

“La propuesta con este punto de cosechas es incrementar las ventas, ya que esta universidad es más grande, se mueven grandes cantidades de gente y la idea es que la franquicia mejore”, manifestó Aranza Castro, trabajadora del local

Somos una casa periodística universitaria con mirada joven y pensamiento crítico. Funcionamos como un laboratorio de periodismo donde participan estudiantes y docentes de Comunicación Social y Periodismo de la Universidad del Norte. Nos enfocamos en el desarrollo de narrativas, análisis y coberturas en distintas plataformas integradas, que orientan, informan y abren participación y diálogo sobre la realidad a un nicho de audiencia especial, que es la comunidad educativa de la Universidad del Norte.

elpunto@uninorte.edu.co