Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

[wpdts-date-time]  

Por 71.300 millones de dólares, la compañía cerró la compra de la división de entretenimiento de FOX, logrando así unos de los mayores acuerdos de la historia del cine.

De esta manera, The Walt Disney Company se convierte en un gigante del entretenimiento que agrupa universos como ‘Star Wars’, Marvel, Pixar, ‘The Simpsons’ y ‘Avatar’ bajo un mismo ‘paraguas’.

La compañía confirmó que la adquisición incluye los negocios de producción cinematográfica de 21st Century Fox, incluyendo Twentieth Century Fox, Fox Searchlight Pictures, Fox 2000 Pictures, Fox Family y Fox Animation. Así mismo, The Disney Company se hizo con las unidades creativas de televisión de Fox, Twentieth Century Fox Television, FX Productions y Fox21, Redes FX. 

A su vez, Disney obtuvo los negocios geográficos nacionales como Fox Networks Group International, Estrella india y los intereses de Fox en Hulu, Tata Sky y Endemol Shine Group.

La noticia se da en el marco del lanzamiento de Disney +, un servicio de suscripción con el que la compañía de Mickey Mouse pretende darle la batalla a Netflix, referente de la industria. Según la organización, la plataforma de entretenimiento será realidad a finales del presente año.

Foto:

Post tags:

Somos una casa periodística universitaria con mirada joven y pensamiento crítico. Funcionamos como un laboratorio de periodismo donde participan estudiantes y docentes de Comunicación Social y Periodismo de la Universidad del Norte. Nos enfocamos en el desarrollo de narrativas, análisis y coberturas en distintas plataformas integradas, que orientan, informan y abren participación y diálogo sobre la realidad a un nicho de audiencia especial, que es la comunidad educativa de la Universidad del Norte.

elpunto@uninorte.edu.co